woensdag 20 februari 2013

Foodswap Valentijn, wat ik kreeg

Zoals eerder al geschreven in mijn vorige blog, nu een verslagje van wat ik kreeg in mijn Foodswap pakket.

Mijn foodswapper was Marije, een verzamelaar van recepten, die eerlijk bekende wat hulp te hebben gehad van haar man met het bereiden van de lekkernijen uit het pakket.

Ze had een schattig roze notitieboekje toegevoegd waarin ze per opdracht beschreef wat ze hadden gemaakt  (en ook wat was mislukt) en waar van toepassing had ze ook de bron (website of kookboek) vermeld.


Opdracht 1: iets met chocolade
Na een paar mislukte pogingen om fudge te maken, werd het uiteindelijk een heerlijke kokos-chocolade granola uit het Vintage Tea Party Book van Angel Adoree. Zeker twee weken houdbaar stond erbij. Nou, dat gaat de granola niet redden hoor. Want niet alleen door de yoghurt, maar ook uit het vuistje is deze erg lekker.

Opdracht 2: Maak een mix
Dat werd een mix voor scones. Dit wilde Marije eerst niet doen, omdat het haar afgezaagd leek. Maar de scones die ze bij Coffeelicious at trokken haar over de streep. Ik ben er blij mee, want zoals ik eerder al schreef dacht ik altijd dat scones erg moelijk te maken waren. Geheel onterecht! (ik zit een beetje in mijn scone fase denk ik)

Opdracht 3: Iets voor op de scone
Marije had lemon curd willen maken, maar omdat deze gekoeld verzonden zou moeten worden besloot ze ervan af te zien. (Stiekem ben ik daar wel blij om, want ik hou niet echt van lemon curd). In plaats daarvan werd het een chocolade-frambozenjam. die ze hier vond. Deze zet ik op mijn to-do-list, want hij is absoluut de moeite waard om zelf eens te proberen, want ook deze is echt té lekker.

Opdracht 4: Een drankje
Een 'cupcake' thee pakket, met daarin vier verschillende doosjes thee in de smaken 'Sweet Honey', 'Lovely Cherry', 'Strawberry Kiss' en 'Chocolicious'

Opdracht 5: Iets in hartvorm
Ik mag het niet zeggen, maar ik ben zo blij dat haar wafels tot drie keer toe mislukt zijn. Nu had ik als alternatief een GE-WEL-DIGE brownie met pecannoten en dulce de leche. Het recept heeft Marije van deze site gehaald.

Opdracht 6: Iets dat je zelf bij het ontbijt zou willen eten
Een heerlijk kleffe cake met appel en cranberries. Helaas zonder recept.

Opdracht 7: Een cadeautje
Ik kreeg niet één, maar wel drie cadeautjes. Een schattige sleutelhanger met een kleine cupcake eraan, een ansichtkaart (leuk voor Postcrossing!) En een bonbonniere om chocolaatjes of ander lekkers in te doen. Hij heeft al een mooi plekje gekregen op het dressoir.



Ik kan niet anders zeggen dan dat ook deze editie van de foodswap een feestje was! Leuk om te doen en leuk om verrast te worden door iemand die ook van lekker eten houdt.

1 opmerking:

  1. Haha,wat leuk om te lezen!!En het mooiste is dat de brownie en jam net wel van mijn hand waren.:)
    Het recept van de cake is te vinden op de ah site als plaattaart met appel en cranberry's.
    Ga dit ook zeker vaker doen,het is zoooo leuk om een pakket te krijgen..en te maken!!

    BeantwoordenVerwijderen