vrijdag 6 september 2013

Foodswap - Hou vast dat vakantiegevoel, wat ik kreeg

Eind vorige week blogde ik al over het pakket dat ik samenstelde voor Betina in het kader van de Vakantie foodswap. Ik ontving zelf ook een mooi pakket, van Betina! Zij koos als vakantieland voor Italië.

Het volgende zat er in mijn pakket:

  1. Zoek drie lokale producten die gegeten kunnen worden.Ik kreeg een heerlijke olijfolie, risottorijst en een fles met tomatensalsa voor in de pasta.
     
  2. Koop een magazine/ kookboek uit het land waar je op vakantie bent. Zoek een recept eruit en stuur zo veel mogelijk ingrediënten mee
    Betina stuurde me een editie van de smaak van Italië, waar zij een salade met witte bonen en artisjokken in had gezien. Deze stuurde zij ook mee met het pakket.
  3. Zoek iets dat niet eetbaar is, maar wel eten uitbeeldt.
    Ik ontving een pakje super grappige servetten met daarop sardientjes en citroenen.
  4. Zoet! Een zakje snoepjes, een reep chocolade, een candybar of iets dat je ziet en onweerstaanbaar zoet is.
    Dit werd een pak bitterkoekjes. Op het briefje dat ze had toegevoegd stond 'lekker voor bij de koffie', maar aangezien ik geen koffie drink heb ik ze samen met Dammie opgesnoept bij een grote pot thee.
  5. Een recept uit je vakantieland. Je lievelings eten. Sluit minimaal 1 ingrediënt bij.
    Betina stuurde me pizza mix van Molen de vlijt, samen met een blikje tomatenpuree en een blik gepelde tomaten met een linkje naar haar eigen recept voor pizza Margherita. Die ga ik beslist binnenkort uitproberen.
  6. Zoek een weblog/ site van je vakantiebestemming. Zoek een recept maak/ kook/ bak het en stuur het op. Voeg ook het recept toe voor je Swaptoffer.
    Hier koos ze voor een heerlijke Pesto Genovese van de website van Koken met Antoinette. De pesto is direct 'gesneuveld' op de boterham en de volgende avond door de spaghetti met wat fijngesneden kerstomaatjes erdoor.
  7. Vakantie maakt dorstig. Sluit iets bij dat je kunt drinken. Dat kan iets met of zonder alcohol zijn. Een siroop of een likeur. Wel iets uit je (fictieve) vakantieland.
    Ik kreeg een flesje huisgemaakte limoncello, welke al koud staat om binnenkort gedronken te worden.



Ook deze editie van de Foodswap was weer erg leuk en geslaagd. Ik kijk nu alweer uit naar de volgende editie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten