dinsdag 19 juni 2012

De wondere wereld van Pinterest

Een half jaar geleden kon je er niet omheen. Het was overal. Wat? Pinterest! Nieuwsgierig als altijd, heb ik mij gelijk aangemeld. Het was zó populair dat ik (net zoals vele anderen) op een wachtlijst terecht kwam. Een wachtlijst voor een website! Het moet toch niet gekker worden. 

En toen begon het wachten op goedkeuring. Nu duurt wachten voor mij altijd (te) lang. Dus ik ging op zoek naar een andere manier om toch mee te kunnen doen. Na een beetje speuren op Google en Twitter kwam ik erachter dat je ook door een bestaande gebruiker kon worden uitgenodigd. Ik vond in mijn timeline @zijstraatje bereid om mij toe te voegen. Er ging een wereld voor mij open! Ik 'pinde' me suf op dit online prikbord.

Wat ik met name heel handig vind is dat ik niet meer 'tig' favorieten hoef aan te maken op mijn computer. Als ik iets leuks vind op een site, dan 'pin' ik het en kan ik het altijd direct terugvinden.

Ik heb zoooooveeeel inspiratie opgedaan via Pinterest. Voor onze bruiloft, voor ons nieuwe huis, voor mijn verzameling recepten, voor kleine cadeautjes, voor tuinfeestjes, voor knutselmiddagen op druilerige zondagen, voor het organiseren van je huishouden (ik kan nogal chaotisch zijn) en nog veeeel meer. 


Nog steeds kijk ik bijna dagelijks, meer uit gewoonte dan uit noodzaak. Af en toe 'pin' ik nog dingen.

Ik denk dat ik in alle eerlijkheid kan zeggen; Ik ben (een beetje) verslaafd. (Erkenning is de eerste stap toch? Of zoiets?) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten