maandag 8 juli 2013

#Synchroonkijken met Else Kramer

Via Twitter zag ik een oproep voorbij komen van fotografe Else Kramer die op zoek was naar zoveel mogelijk deelnemers voor het project #synchroonkijken.

In dit project kreeg je als deelnemer in de periode 1 t/m 7 juli elke dag de opdracht om iets te fotograferen en dit vervolgens via social media te delen met de hashtag #synchroonkijken, waarna Else  de foto's bundelden op Pinterest borden.

In korte tijd werd het een enorme hype. Van zo'n 500 deelnemers groeide het project naar ruim 1250 deelnemers waardoor Else vrijwilligers nodig had om te helpen 'pinnen' op de Pinterest borden en zelfs Radio Rijnmond besteedde aandacht aan het #synchroonkijken.

De volgende opdrachten kwamen aan bod:

Dag 1: Fotografeer sokken.
Dit zijn mijn 'huissokken', lekker warme voetjes op de bank          

Dag 2: Fotografeer iets dat je hebt gemaakt.
Een gezonde snack in de vorm van een zwarte bonenburger met frietjes van zoete aardappel

Dag 3: Fotografeer de zomer.
Dit was nou net zo'n dag die eerder op de herfst dan op de zomer leek. Het was binnen warmer dan buiten

Dag 4: Fotografeer blauw.
Mijn nieuwe jas, die ik onlangs bij de sample sale van Goosecraft heb gekocht

Dag 5: Fotografeer leegte.
De lege doos waar de flapjacks in zaten die ik met de laatste vegan foodswap kreeg van Lucy

Dag 6: Fotografeer iets kleins.
Een foto van mijn muntplantje dat nu eindelijk begint te groeien

Dag 7: Fotografeer jezelf.
Een selfie met het dak open, op weg naar huis van een verjaardag



Wát een leuk project was dit! Om samen met ruim 1250 deelnemers synchroon te kijken en fotograferen.

Een volgende keer doe ik zeker weer mee. Al is het alleen maar om plaatjes te kijken en te zien wat anderen inspireert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten