zondag 6 januari 2013

Soep met een Marokkaans tintje

Ik ben constant op zoek naar nieuwe recepten en lekker eten. Via de nieuwsbrief van Martha Stewart kreeg ik een recept voor 'Moroccan meatball soup with sweet potato' onder ogen.

Aangezien ik nog 2 mooie, biologische, zoete aardappelen had liggen waarvoor ik nog niet had bedacht wat ik ermee zou doen, besloot ik dit recept eens uit te proberen met wat kleine aanpassingen.

Bij de Islamitische slager haalde ik 300 gram lamsgehakt, omdat ik geen rundvlees eet. Het uitje verving ik door een sjalotje en voor wat extra pit in het geheel voegde ik twee theelepels chilipoeder toe aan de gehaktmix. Wij houden thuis wel van een beetje spicy! En omdat ik haat-liefde verhouding heb met koriander verving ik deze door platte peterselie. Uiteindelijk heb ik maar een zoete aardappel gebruikt en drie medium wortels.

Het resultaat zag er als volgt uit:




Volgende keer doe ik nog een paar tweaks, nl. een handje rijst meekoken in de soep. Nu was de soep iets te 'waterig' naar onze smaak. En iets meer chili, misschien zelfs wel een half gehakt chilipepertje meebakken met de groenten om het geheel iets meer pit te geven.

Al met al een blijvertje dat niet teveel tijd en moeite kost voor een doordeweekse avond.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten